آشنایی با اسب دریایی
چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 230
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 232
بازدید ماه : 515
بازدید کل : 131448
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 5 بهمن 1391, 21:2
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی


seahorse

 

اسب دریایی سری بزرگ با پوزه ای لوله ای شکل ودمی نوار مانند وبلند دارد که در آبهای حاره‌ای و معتدل سرتاسر جهان یافت می‌شود. طول بدن اسبهای دریایی از ۱۶ میلی متر تا ۳۵ سانتی متر متغیر است. بدنش تقریبا به طور کامل با توده های استخوانی پوشیده شده که به آن شکل کنده کاری های روی چوب را می دهد . این حیوان بر خلاف نامش یک ماهی است . بیست گونه از این ماهی ها وجود دارند .

 

آنها تقریبا در تمام اقیانوس ها ، به استثنای نواحی سردسیریافت می شوند .غذایشان ماهی های کوچک وسخت پوستان است . اسب دریایی برای نگاه داشتن خود بر روی آب دمش رابه گیاهان دریایی متصل می کند .اسب دریای از جهاتی با ماهیها تفاوت دارد . نوع ماده مانند سایر ماهیها تخم نمی ریزد وآنها را به حال خود رها نمی کند بلکه تخم ها را درون کیسه ای در بدن اسب دریایی نر می گذارد . اسب دریایی نر تخم ها را تا هنگام خروج نوزاد حفظ می کند . سپس نوزادان از کیسه بیرون می آیند وصاحب زندگی مستقل می شوند . بدن اسب دریایی از صفحات کوچک استخوانی پوشیده است ودر واقع نوعی اسکلت خارجی دارد 

 

seahorse-1

 

طول مدت حاملگی در اسب دریایی بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. تک همسر داری از جمله دیگر خصوصیات غیر عادی اسبهای دریایی می‌باشد. این ماهی غیر معمول بلند قد دارای سری به شکل اسب است و به سمت بالا شنا می کند. بیشتر اوقات اسبهای دریایی بدون حرکت باقی می‌مانند این حالت را به صورت گیر دادن دم چسبیده خود در لابه لای مرجانها و جلبکهای دریایی انجام می‌دهند و با همین حرکت در مقابل دشمنان ایجاد استتار می‌کنند. چشمها مستقل از سر به طرفین حرکت می‌کنند و به این وسیله دائماً مراقبت دشمنان بوده و همچنین غذای خود را جستجو می‌کنند. نوع ماده این حیوان تخمهای خود را در کیسه نوع نر می‌ریزد و در همانجا نوزادان از تخم بیرون می‌آیند که به شکل اسبهای دریایی کوچک می‌باشند.

 

این ماهیان به دلیل شکل خاص خود شناگران ماهری نیستند و عمدتاً در امواج و طوفان‌های سهمگین دریا به راحتی از بین می‌روند و تلف می‌شوند. حرکت این ماهیان به جلو توسط باله زدن باله کوچک پشتی آنها است که در هر ثانیه تا ۳۵ بار می‌تواند به لرزه درآید. باله‌های کوچکتر سینه‌ای هم نقش هدایت و فرمان را بعهده دارند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: آشنایی با اسب دریایی,
تبليغات